Cand si cum Adrian NASTASE iar arunca cu KK in ventilatoarele patriei!...

Scris de Viorel Dogaru | Publicat in 09.08.2016 13:24 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Adrian Nastase, cel de despre care aţi mai auzit de multe ori, fiind unul dintre cei mai celebri infractori ai Romaniei, a fost zilele trecute pe la Calafat.
Adrian Nastase s-a dovedit inca o data un mancator profesionist de rahat, pe care-l şi arunca in ventilatoare, ca sa-i simta toata lumea duhoarea transfrontaliera.
In primul rand, tovaraşul Adrian Nastase e uimit ca din taxele de la podul din Calafat revin doar 13 % Romaniei.
In al doilea rand, infractorul Adrian Nastase mai şi apoftegmeaza: ”E clar ca ar trebui sanctionata incompetenta si lipsa de responsabilitate”...
Şi cum dracului sa nu-ţi sara muştarul şi sa nu-l injuri de stramoşi pe derbedeu, cand incompetenţa şi lipsa de responsabilitate poarta numele lui Adrian Nastase!...
Deşi el tot arunca cu rahat peste tot pe unde merge şi cand deschide gura, iata mai jos un articol publicat la 27 aprilie 2005 (!!!) in revista Cadran Politic şi unde se spune totul (la acea vreme) despre podul de la Calafat, cand bulgarii se chinuiau sa gaseasca finanţare pe la Uniunea Europeana, in timp ce Adrian Nastase şi haita lui de la PSD tot faceau strategii, studii de fezabilitate şi studii de impact. Podul de la Calafat a fost facut de bulgari. Romanii doar au facut pe şmecherii, ca intotdeauna...
Dovada incompetenţei şi lipsei de responsabilitate sta faptul ca nici pana in prezent nu exista autostrada care ar trebui sa coboare de la Timişoara la Calafat pe Pan-European Transport Corridor 4 şi, cine a vazut masterplanul lui Victor Ponta şi Ioan Rus, nici nu s-a dorit şi se doreşte realizarea lui.

Adrian Nastase:

”Caracalul isi pastreaza farmecul – strazile largi, organizate perpendicular (precum cele din New York), cu multi copaci, cu parcuri, cu cladiri vechi – ce poarta amprenta cosmopolita a vechilor locuitori, comercianti de grane.
Noul primar, pe care l-am cunoscut cu acest prilej, are multe de facut, mai ales legat de locurile de munca. Podul de la Calafat este superb dar orasul nu are nimic de castigat de pe urma lui. Taxele, la nivel national, se impart 87% pentru bulgari si doar 13% pentru noi. La nivel local, niciun avantaj. mai ales ca AND nu s-a invrednicit sa instaleze un cantar pentru supra-greutate la TIR-uri ( un TIR trebuie sa incarce 20 de tone de cereale: in realitate el transporta pana la 40 de tone). Bulgarii folosesc intensiv podul pentru transportul produselor lor spre Occident (zilnic, trec pe acolo in jur de 1500 de TIR-uri).
Ce e de facut? E clar ca ar trebui sanctionata incompetenta si lipsa de responsabilitate. Cum? Fiecare dintre voi poate da raspunsul”.

Europa va trece si pe la Calafat

Posted by Viorel DOGARU on Apr 27th, 2005

Proiectul de realizare a celui de-al doilea pod peste Dunare intre Romania si Bulgaria, dupa cel dintre Giurgiu si Ruse, este in plina desfasurare. Comisia Europeana a acordat inca 70 de milioane euro Bulgariei pentru construirea celor doi kilometri de pod care va face legatura intre Calafat si Vidin. Podul reprezinta o componenta integranta a sistemului european de autostrazi internationale si constituie o portiune a tronsonului sudic al Coridorului IV de transport pan-european. Se preconizeaza ca lucrarile sa fie incepute in luna septembrie, guvernul bulgar estimand terminarea podului in 2008.
Suma finala care se va cheltui va ajunge la aproximativ 226 de milioane de euro, beneficiindu-se de sprijinul financiar al Programului european de preaderare ISPA, al Bancii Europene de Investitii si al Agentiei Franceze pentru Dezvoltare. Constructia noului pod rutier si feroviar constituie unul dintre proiectele prioritare din pachetul de proiecte pentru implementare rapida incluse in Pactul de stabilitate pentru asistenta internationala.

Bulgaria – la nord,Romania – la sud

In zona viitorului pod, fluviul masoara aproximativ 1300 metri latime, in mijlocul apelor gasindu-se un mic ostrov (insula fara nume de la kilometrul 796). Cele mai apropiate localitati de pe malul bulgaresc sunt doua sate, Antimovo si Pokraina, situate la o distanta de aproximativ 950 metri fata de aliniamentul podului, in timp ce Calafatul se afla la circa 600 metri, iar orasul Vidin la 1200 metri. Paradoxal este ca podul va traversa cursul de apa de pe tarmul nordic, bulgaresc, pe cel sudic, romanesc. Situatie care se datoreaza unei meandre a fluviului care inverseaza pozitia geografica generala a celor doua tari. Viteza proiectata pentru drumul rutier este de 100 km/ora, iar cea pentru calea ferata, de 160 km/ora, exceptie facand zonele de intrare/iesire ale statiei feroviare de marfuri, unde viteza este limitata la 95 km/ora. Proiectul infrastructurii drumului rutier a fost realizat pentru o cale initiala de rulare cu doua benzi, existand rezerva pentru adaugarea unei a doua cai cu doua benzi in viitor. Adancimea de fundatie a pilonilor podului va fi de 25-30 metri.

Efecte socio-economice

Se estimeaza ca amenajarea infrastructurii prevazute prin proiect va avea urmatoarele efecte pozitive in plan socio-economic, conform studiului final de evaluare a impactului asupra mediului pentru podul peste fluviul Dunarea Vidin-Calafat, coordonat de compania ERM GmbH:
– Acces imbunatatit la pietele de marfuri din categoria celor care vor fi transportate pe viitorul pod rutier/feroviar si extinderea retelei de transport international;
– Viteza sporita de miscare a marfurilor si serviciilor, exprimata prin economie de timp, de forta de munca si de costuri operationale pentru societatile comerciale si comunitatile locale;
– Acces mai facil la zonele de lucru si la oportunitati de angajare;
– Efecte pozitive pentru gospodarii si activitati comerciale situate in lungul
actualei rute din Calafat;
– Oportunitati de afaceri pentru societatile locale din sectorul constructiilor de drumuri, transport, al exploatarii si procesarii de agregate;
– Desi temporare, activitatile de constructie vor oferi numeroase oportunitati de angajare pentru o perioada de cativa ani;
– Va exista de asemenea perspectiva unor locuri de munca pe termen lung prin dezvoltarea zonei comerciale libere Vidin.

Infrastructura la romani

Infrastructura conexa a podului Calafat-Vidin, care va fi construita pe teritoriul Romaniei va consta din infrastructura rutiera pentru racordarea DN 56 la calea rutiera de pe pod (cu o lungime totala de circa 2000 metri) si cale ferata pentru racordarea actualei infrastructuri feroviare (linia Craiova-Calafat) la calea ferata de pe pod (cu lungimea de 3256 metri). Infrastructura de racord va include punctul de control trecere frontiera si statia de dezinfectie pentru vehiculele rutiere, in zona fiind prevazut un spatiu pentru servicii, iar calea ferata de racord va include o statie de dezinfectie pentru trenuri. Punctul de control al trecerii de frontiera si statia de taxare de pe malul romanesc vor include infrastructura necesara (statie de taxare cu 5 benzi, cabine de control vamal, parcare vehicule, pod bascula, 20 de locuri de parcare pentru camioane in lungime de 20 metri, pentru fiecare sens de mers, cladiri cu doua niveluri cu administratia la nivelul superior, zona de inspectie a camioanelor).

Statia feroviara de marfuri

Noua statie feroviara de marfuri din zona de frontiera, proiectata sa includa 5 linii (lungimea utila 700-1079 metri), va fi amplasata pe linia ferata Mezra-Vidin, langa actuala statie de cale ferata Vidin, situata la vest de oras, in imediata vecinatate a actualei cai ferate. Statia de frontiera va fi utilizata pentru controlul trenurilor de marfa atat de autoritatile bulgare, cat si de cele romane.

Aeroporturi si porturi

La o distanta de 6 km de Vidin se gaseste un aeroport civil, cu o pista de aterizare lunga de 2030 metri si lata de 40 metri. Din motive economice, acest aeroport este scos din serviciu incepand cu 1988. Aeroportul este la o distanta de aproximativ 200 km de Sofia. Cel mai apropiat aeroport din Romania se gaseste la 60 km distanta, in Craiova. Pe malul bulgaresc se afla doua porturi – langa Vidin si langa Novo Selo – care faciliteaza traficul din Europa de Vest catre regiunea Marii Egee. Terminalul existent asigura transportul pe Dunare spre Germania si in lungul coridorului Rin-Main-Dunare care reprezinta cea mai scurta ruta dintre Europa de Vest si Orientul Apropiat. Bacurile, caile ferate si navele de pasageri faciliteaza conexiunea cu diverse orase din Bulgaria si mai multe capitale europene.

Podurile dunarene

Dupa aproape 18 veacuri de la construirea podului lui Apolodor din Damasc, malurile Dunarii au fost din nou unite, construindu-se, intre anii 1890-1895, podurile de la Cernavoda, Borcea si, respectiv, Dunarea. Apoi a venit randul podului dublu (rutier si de cale ferata) care traverseaza batranul fluviu la km 488+700, intre orasele Giurgiu si Ruse, ridicat cu o jumatate de secol in urma pe o lungime de 2.223,92 metri, compus din 38 de infrastructuri, dintre care 18 fundatii pe chesoane (de la pila 6 la 23), iar restul pile din beton armat.

Pan-European Transport Corridor 4

Conceptul de “coridor” face parte din ideea de infrastructura de transport pan-europeana care a fost dezvoltata de-a lungul ultimilor noua ani la cele trei conferinte ale transportului pan-european de la Praga – 1991, Creta – 1994 si Helsinki – 1997. Pan-European Transport Corridor 4 conecteaza Germania, Cehia, Austria, Slovacia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Grecia si Turcia.Aliniamentul Coridorului 4: Dresda/ Nürnberg – Praga – Viena/Bratislava – Budapesta – Arad – Bucuresti – Constanta/Craiova – Sofia – Salonic/Plovdiv – Istanbul, adica 4340 km de cale ferata si 3640 km de drumuri, 10 aeroporturi si 8 porturi la mare si fluvii.

Comunitati si asezari umane

Teritoriul administrativ al orasului Vidin are o populatie de 78.050 locuitori, dintre care trei sferturi locuiesc in orasul Vidin. Calafat are o populatie de 18.585 locuitori, reprezentand un sfert din populatia Vidinului. In Vidin populatia activa insumeaza 64%, in timp ce in Calafat reprezinta doar 43%. In ambele localitati rata somajului este foarte mare: 25,8% in Vidin si 17,2% in Calafat.

 
 
 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.