Care sunt cei mai doriti angajatori in anul 2012?

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 06.06.2012 15:37 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Studiul “Cei mai doriţi angajatori”, iniţiat în urmă cu 7 ani de Catalyst Consulting, divizia de consultanţă în employer branding a grupului Catalyst, este cel mai cuprinzător instrument de pe piaţă care măsoară gradul de atractivitate a brand-urilor de angajatori şi aşteptările pe care tinerii le au de la aceştia.Studiul dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii de pe piaţa romȃnească, oferind astfel angajatorilor informaţia necesară pentru înţelegerea pieţei şi pentru dezvoltarea strategiilor de employer branding.

Companiile din tehnologie şi industria financiară domină topul celor mai doriţi angajatori
Cei mai doriţi angajatori din 2012 sunt Microsoft, Oracle, Google, BCR, IBM, Continental, Orange, OMV Petrom, HP, Vodafone, BRD Groupe Société Générale, Coca-Cola, P&G, Siemens, KPMG, Adobe, PwC, Emerson, ING Bank şi Banca Transilvania. Topul este dominat aşadar de angajatorii din tehnologie, în primele 10 poziţii figurȃnd o singură companie non-tehnică (BCR). În top 20, sunt reprezentate industriile tehnică şi financiar-bancară.

În general, avem un top stabil – Microsoft este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai dorit angajator din Romȃnia, iar Oracle şi Google s-au aflat şi în 2011 în top 3 cei mai atractivi angajatori. În top 10 s-au produs doar două modificări majore şi anume, creşterile IBM şi OMV Petrom cu peste 10 poziţii, pȃnă pe locurile 5, respectiv 8.
Vlad Bog, Director de Resurse Umane, Microsoft România: „Suntem foarte mândri că rezultatele cercetărilor de piaţă ne indică cel mai dorit angajator din România, pentru al doilea an la rând. Convingerea noastră este că trebuie să oferim cel mai bun mediu de lucru angajaţilor noştri şi ne bucurăm că această preocupare are un asemenea ecou şi în afara organizaţiei.”
Anne-Marie O'Donneil, Vice President Recruitment, EMEA, Oracle: “Este o onoare pentru noi să fim recunoscuţi drept unul dintre cei mai doriţi angajatori din Romȃnia. Oracle face toate eforturile pentru a le oferi angajaţilor oportunităţi de carieră şi dezvoltare profesională, precum şi un mediu de lucru pe măsura nivelului excepţional al talentului lor."
Paula Covrig, Şef Departament Recrutare şi Dezvoltare, BCR: “Ne bucură şi ne onorează faptul că suntem prima bancă în preferinţele candidaţilor din Romȃnia. Un studiu de o asemenea anvergură ne ajută să ne facem o imagine cȃt mai clară despre profilul candidaţilor pe care îi vizăm şi cum putem veni în întȃmpinarea aşteptărilor lor.”

Piaţa se stabilizează, făcȃnd din ce în ce mai grea diferenţierea angajatorilor

Rezultatele studiului “Cei mai doriţi angajatori” dezvăluie o tendinţă de maturizare şi stabilizare a pieţei. Candidaţii sunt interesaţi să devină specialişti într-un anumit domeniu (58,52% dintre respondenţi), să fie plătiţi bine (49,72%) şi să obţină un echilibru între viaţa profesională şi cea personală (49,09%).
“Cu toate că, per ansamblu, piaţa s-a maturizat, este de fapt mai greu pentru angajatori să se diferenţieze şi să gestioneze percepţiile care se formează în piaţă. Piaţa este sensibilă la contextul economic, inclusiv cel european, angajatorii gestionează mai multe generaţii (Gen X, Gen Y, chiar şi Baby Boomers), fiecare cu aşteptări şi nevoi diferite, există diferenţe majore între Bucureşti şi restul ţării în ceea ce priveşte aşteptările tinerilor. În general, sunt puţine iniţiative în piaţă care să recunoască şi să adreseze aceste provocări” Anca Deleanu, Consultant Catalyst Consulting.
Pentru candidaţi, cele mai importante criterii în alegerea angajatorului sunt salariul şi pachetul de beneficii oferit de acesta (49,72%), siguranţa locului de muncă (35,18%), programele de training puse la dispoziţie de angajator (34,63%), dar şi reputaţia/imaginea companiei (34,50%). Printre beneficii, cele mai dorite sunt asigurările medicale (56.41%), suportul financiar pentru urmarea unor cursuri şi training-uri (42,82%), bonurile de masă (32,42%), programul de lucru flexibil (31,01%).
“O cercetare pe care am făcut-o asupra campaniilor desfăşurate de 150 de angajatori arată că 35% dintre aceştia promovează programele de training şi dezvoltare, pe locurile doi şi trei aflȃndu-se, cu 10%, respectiv 8%, provocările profesionale şi echipa. Aceste promisiuni sunt în ton cu cerinţele pieţei, per ansamblu, dar nu adresează nevoile specifice segmentelor de interes şi puţini angajatori au de fapt o imagine diferenţiată în piaţă”, Anca Deleanu, Consultant Catalyst Consulting.
În ceea ce priveşte aşteptările salariale, studiul evidenţiază o creştere a diferenţei între salariul dorit de candidaţii din Bucureşti şi cei din provincie odată cu creşterea nivelului de experienţă. Astfel, dacă persoanele cu 0-3 ani experienţă din Bucureşti au aşteptări salariale similare celor din provincie, candidaţii cu 3-5 ani experienţă sau peste 5 ani experienţă cer un salariu cu 40-56% mai mare decȃt candidaţii din provincie cu acelaşi nivel de experienţă.

Una dintre dimensiunile exploatate în studiul realizat de Catalyst Consulting se referă la canalele de comunicare folosite de angajatori pentru a oferi informaţii şi a interacţiona cu candidaţii. Cercetarea dezvăluie la acest nivel o ruptură între canalele de comunicare preferate de candidaţi şi cele puse în realitate la dispoziţia candidaţilor de către angajatori. Astfel, 46,90% dintre respondenţi ar dori să primească informaţii despre companie şi despre joburile disponibile în cadrul unor Zile ale porţilor deschise (Open Days), dar numai 8,85 % dintre respondenţi declară că au avut în realitate şansa să se informeze folosind acest canal. Pe următoarele locuri în clasamentul canalelor de comunicare preferate de candidaţi se numără website-urile corporatiste (39,12%), site-urile de joburi (35,17%), internship-urile (32,08%), tȃrgurile de carieră (31,07%).
Întrebaţi dacă au aplicat la vreun job în cadrul companiei pe care o consideră cel mai dorit angajator, numai 43% dintre candidaţi au acordat un răspuns pozitiv. Aceasta înseamnă că angajatorii nu accesează 57% dintre profesioniştii care sunt fani ai brandului de angajator al companiei.
Rezultatele celei de-a 7-a ediţii a studiului se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – aprilie 2012 de la 8.617 respondenţi din Bucureşti (3.696 respondenţi) şi provincie (4.921 respondenţi).

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.