Cat costa terminarea apelului in telefonie mobila?

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 31.01.2012 13:53 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

ANCOM a finalizat si comunicat tuturor furnizorilor activi de telefonie fixa si mobila din Romania noile tarife maxime pe care acestia le pot percepe pentru terminarea apelurilor telefonice in propriile retele. Tarifele maxime vor scadea pe parcursul anului 2012 cu peste 30% in doua etape.

Astfel, cei sase operatori de telefonie mobila identificati cu putere semnificativa pe piata – Cosmote, Orange, RCS&RDS, Romtelecom, Telemobil si Vodafone – vor practica, incepand cu 1 martie 2012, un tarif maxim pentru serviciile de terminare a apelurilor in retele de telefonie mobila de 4,05 eurocenti pe minut.
A doua etapa de reducere a tarifelor de terminare a apelurilor in retelele de telefonie mobila va avea loc la 1 septembrie 2012, data de la care se va practica un tarif maxim de 3,07 eurocenti/minut.

Tarifele maxime pentru interconectare in vederea terminarii apelurilor practicate de cei 51 de operatori de telefonie fixa identificati ca avand putere semnificativa pe piata vor scadea in prima etapa la 0,82 eurocenti/minut de la 1 martie 2012, urmand ca de la 1 iulie 2012 sa scada la 0,67 eurocenti/minut. Tarifele de interconectare practicate de furnizorii de telefonie fixa nu mai sunt diferentiate in functie de intervale orare.

Potrivit datelor raportate de furnizori, piata de comunicatii electronice a inregistrat in prima jumatate a anului 2011 valoarea de 1,7 miliarde euro (7,3 miliarde RON). Veniturile obtinute din servicii de terminare a apelurilor de voce de catre operatorii de telefonie mobila din Romania in aceasta perioada au atins suma de 0,2 miliarde euro (0,85 miliarde RON), reprezentand 11,7% din valoarea pietei de comunicatii electronice, in timp ce operatorii de telefonie fixa au obtinut 0,05 miliarde euro (0,2 miliarde RON) din serviciile de terminare a apelurilor de voce, reprezentand 2,7% din valoarea pietei de comunicatii electronice.

Tariful de terminare reprezinta pretul platit de un furnizor de servicii de telefonie operatorului in reteaua caruia este terminat apelul efectuat de proprii utilizatori in reteaua acestuia din urma. Acest pret se regaseste in tariful perceput utilizatorului final care initiaza apelul. Practicarea unor tarife de terminare excesive in raport cu costurile poate prejudicia concurenta in intreaga piata de telefonie, pentru ca reprezinta un instrument prin care operatorii cu un numar mare de abonati pot impiedica dezvoltarea operatorilor mai mici.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.