Cat de frecvent se blocheaza sistemul informatic pentru cardul de sanatate?

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 04.07.2016 16:03 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Colegiul Medicilor din Municipiul Bucureşti a efectuat o consultare in randul membrilor sai pentru a afla parerile medicilor bucureşteni cu privire la cardul de sanatate.

Chestionarul a incercat sa evalueze in ce masura activitaţile administrative legate de SIUI/card de sanatate au impact asupra activitaţii medicale.
Rezultatele vor fi analizate cu toţi factorii de decizie implicaţi.
Respondenţii la chestionari au fost in egala masura medici care işi desfaşoara activitatea in cabinete de medicina de familie (35%), in ambulatoriu (32%) şi in spital (33%).
La intrebarea cat de frecvent se blocheaza sistemul informatic pentru cardul de sanatate, 58% au declarat ca se confrunta cu 1-3 blocari pe saptamana, 21% cu 1-3 blocari pe luna, 18% in fiecare zi si 3% au declarat ca nu au intampinat aceasta problema.

52% spun ca blocajul dureaza doua ore.
Aproape 50% dintre respondenţi susţin ca din cauza blocajului nu pot consulta, in medie, 1-5 pacienţi, iar 27%, intre 5-10 pacienţi din cauza ca sistemul informatic nu funcţioneaza.
De altfel, 36% au declarat ca 36% blocajul a durat o ora, 9% o zi si 3% nu au intampinat aceasta problema.

49% au declarat ca din cauza blocarii sistemul informatic pentru cardul de sanatate nu au putut elibera reţete şi trimiteri, in medie, pentru 1-5 pacienţi, iar 30%, pentru 5-10 pacienţi.
De asemenea, 8% nu au putut elibera retete si trimiteri pentru 10-15 pacienti, iar 16% nu au intampinat aceasta problema.
45% dintre respondenţi susţin ca ulterior le-au fost validate doar parţial serviciile efectuate in sistem offline, iar 16% ca nu le-au fost validate deloc.
Procentul celor carora li s-au validat serviciile efectuate este de 31%, iar 8% nu au stiut sau nu au raspuns.

In medie, validarea cardului dureaza 5 minute, potrivit a aproape jumatate dintre respondenţi (47%).
De asemenea, 43% au declarat ca validarea dureaza un minut, 8% - 15 minute si 2% mai mult de 15 minute.
62% sunt de parere ca sistemul informatic trebuie imbunataţit, aproape un sfert cer sa fie angajat personal tehnic, iar 11%, sa creasca la 20 de minute timpul alocat unei consultaţii.
Totodata, 24% considera ca ar fi bine sa se angajeze personal tehnic, iar 3% nu stiu sau nu au raspuns.

Sondajul a fost efectuat online in perioada 17-31 mai 2016.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.