Doar 34,4% din companiile romanesti folosesc Internetul ca mediu de promovare

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 12.04.2012 19:06 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Cand se discuta despre platformele de promovare online folosite de catre companii, serviciile Google (AdWords & AdSense) sunt utilizate constant de aproape jumatate din managerii companiilor respondente,potrivit studiului "Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companiile din Romania" realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop&Straton.

Majoritatea respondentilor (69,1%) distribuie bugetul de publicitate online pe campanii de la care au asteptari pe termen scurt sau mediu privind cresterea volumului de vanzari. Astfel, managerii recurg cel mai des la tehnici de promovare precum reduceri semnificative de pret, promotii sezoniere, promotii nesezoniere sau concursuri si tombole. Aceeasi motivatie poate fi atribuita si managerilor care aleg publicitatea online cel mai des in momentul desfasurarii targurilor si manifestarilor comerciale.
In relatia cu clientii, companiile folosesc o serie de instrumente de marketing in mediul online, dintre care cele mai utilizate sunt site-urile Web (25,2%), publicitatea pe internet (24,2%), e-mail marketing (18,8%) si relatii publice online (16,3%).
Majoritatea companiilor opteaza pentru publicitatea online pentru o perioada scurta de timp - zi/saptamana/luna, motiv pentru care, in prezent, 41,3% din companii folosesc "costul pe durata" ca modalitate de plata pentru serviciile de publicitate online. De asemenea, companiile mai utilizeaza sistemul de plata CPC (cost per click), CPL (cost per lead) sau indicatorul CPM (cost per mille/thousand).Principala modalitate prin care a fost evaluata eficienta publicitatii online de catre companii s-a bazat pe masurarea vanzarilor efective de bunuri sau servicii: 49,5% din companii au utilizat numarul comenzilor obtinute ca indicator in evaluarea procesului de promovare si vanzare online. Alti factori de evaluare au fost traficul generat prin actiunile de publicitate pe internet, precum si notorietatea creata.
Studiul "Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companiile din Romania" pe scurt:
* Mai mult de jumatate din manageri (60,7%), activeaza in cadrul unor companii care folosesc internetul permanent in cadrul activitatii lor specifice.
* Pentru 43,8% din managerii respondenti, principalul motiv care ii determina sa nu utilizeze inca publicitatea online este faptul ca targetul companiei nu se regaseste in mediul digital. Totusi, dintre acesti manageri, peste 60% intentioneaza sa patrunda in acest mediu de comunicare si promovare pe parcursul anului curent.
* Din punctul de vedere al managerilor, principalele scopuri in care este folosit internetul in cadrul companiei sunt: cautarea de informatii specifice, desfasurarea unor actiuni din activitatea curenta si comunicarea online cu clientii sau cu cei asociati activitatii companiei.
* Studiul evidentiaza faptul ca cei mai multi dintre manageri (74,4%) aloca bugete in valoare de pana la 5.000 euro/an pentru publicitatea online, din care 41,1% se regasesc cu un buget mai mic de 1.500 euro/an.
* 43% din respondenti considera ca activitatea de publicitate online necesita experti din exteriorul companiei. Printre domeniile de activitate specifice companiilor care considera ca publicitatea online necesita externalizarea serviciului se evidenţiaza: hoteluri şi restaurante, sanatate si asistenţa sociala.
* Cei mai multi dintre managerii participanti la studiu au declarat ca au colaborat in domeniul publicitatii online cu agentiile full-service Next Advertising, Vitrina Advertising , Graffiti BBDO si Ogilvy&Mather. Alte agentii de publicitate la serviciile carora au apelat companiile, pentru segmentul online advertising, au fost: Saatchi&Saatchi, Mercury360, Leo Burnett&Target, Odyssey Communications Group si BV McCann Erickson.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.