Dupa ce-au patronat un INVATAMANT SUPERIOR corupt, RECTORII dau performanta la toata ROMANIA

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 10.10.2016 15:56 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Consiliul Naţional al Rectorilor s-a reunit, in perioada 7-9 octombrie 2016, in şedinţa de lucru, in Centrul Universitar Tirgu Mureş. Alaturi de cele 70 de universitaţi prezente s-au aflat ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetarii Ştiinţifice, Mircea Dumitru, consilierul de stat de la Preşedinţia Romaniei, Ligia Deca, precum şi reprezentanţi ai tuturor organismelor şi instituţiilor implicate in invaţamantul superior.

In contextul acumularilor şi diversificarii pieţei educaţionale europene şi globale, CNR işi asuma necesitatea creşterii performanţei şi competitivitaţii sistemului naţional de invaţamant superior şi cercetare ştiinţifica, prin adoptarea unor masuri ce vizeaza:

1. Aplicarea principiilor invaţamantului centrat pe student, in toate componentele vieţii universitare, de la condiţii de viaţa şi studiu adecvate, pana la programe de studii moderne şi relevante, implicarea in activitaţi de cercetare ştiinţifica de varf şi asigurarea consilierii profesionale, in vederea orientarii in cariera şi a reducerii abandonului universitar.

2. Susţinerea unor creşteri bugetare anuale succesive de 13%, care pana in anul 2020 sa genereze un procent de 6% din PIB alocat educaţiei. In mod similar, aceeaşi creştere succesiva anuala de 35% alocata cercetarii, care in anul 2020 va atinge un procent de 1% din PIB-fonduri publice. O astfel de masura, ar aduce pentru anul 2017 un procent de 4,2% din PIB pentru educaţie şi 0,42% din PIB pentru cercetare.

3. Susţinerea aplicarii legii educaţiei in sensul finanţarii pe cicluri de studii universitare, pentru a asigura calitatea, predictibilitatea şi sustenabilitatea sistemului de invaţamant superior.

4. Regandirea modului de distribuire a locurilor bugetate, prin corelarea cu strategiile naţionale şi cerinţele economice de dezvoltare a Romaniei.

5. Clasificarea instituţiilor de invaţamant superior şi ierarhizarea programelor de studii, pe baza unei metodologii care sa asigure obiectivitatea, transparenţa şi relevanţa procesului.

6. Necesitatea evaluarii şcolilor doctorale pe domenii, cu existenţa imperativa a unei componente internaţionale şi necesitatea evaluarii modului de acordare a titlurilor de doctor.

7. Analiza publica a noilor standarde minimale CNATDCU pentru conferirea titlurilor didactice din invaţamantul superior şi a gradelor profesionale de cercetare — dezvoltare, cu consultarea universitaţilor in acest proces de analiza publica şi aplicarea oricaror modificari, cel mai devreme incepand cu anul universitar 2017 — 2018.

8. Organizarea programelor de formare la nivelurile 6, 7 şi 8 de calificare, corespunzatoare ciclurilor de licenţa, masterat şi doctorat, prin programe de studii de formare pe tot parcursul vieţii, sa se realizeze in exclusivitate in universitaţi, conform practicilor europene, cu aplicarea unui sistem adecvat de asigurare a calitaţii.

9. Regandirea sistemului de avansare in cariera didactica, inclusiv prin luarea in considerare a promovarii pe post conform practicilor internaţionale, concomitent cu asigurarea unui cadru adecvat de pregatire pedagogica.

10. Reglementarea financiara a modului de derulare a cercetarii ştiinţifice in instituţiile de invaţamant superior, prin susţinerea bugetara a poziţiilor de cercetatori in universitaţi şi prin asigurarea şi utilizarea competitiva a finanţarii naţionale şi europene pentru cercetare.

11. Pastrarea clinicilor medicale universitare in coordonarea instituţiilor de invaţamant superior de profil, ca principala baza de formare practica a studenţilor, rezidenţilor şi a specialiştilor, dar şi ca o garanţie a excelenţei in activitatea acestora. In acest sens, reprezentanţii invaţamantului superior medical işi exprima dezacordul referitor la proiectul OUG de modificare a Legii 95/2006 şi solicita sa fie consultate cu privire la modificarile ce vizeaza conducerea secţiilor clinice şi activitatea din centrele universitare medicale.

12. Susţinerea sportului universitar şi de performanţa in universitaţi.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.