In prima sedinta a Guvernului Ciolos s-a infiintat Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 20.11.2015 15:08 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Prima şedinţa de guvern a prim-ministrului Dacian Cioloş a avut pe ordinea de zi:

1. Ordonanta de Urgenţa privind stabilirea unor masuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative.

Ca urmare a deciziei Parlamentului referitoare la instalarea Guvernului, aceasta ordonanţa prevede modificari de nume, structura sau reorganizare a cinci dintre ministere şi crearea unui nou minister, Ministerul Consultarii Publice şi Dialogului Civic in scopul de a indeplini obiectivul de deschidere catre societatea civila, de dezbatere publica, consultare publica şi crearea canalului de comunicare direct cu societatea civila in sens larg.

2. Urgenţe de ordin administrativ şi legislativ pentru perioada urmatoare.

Premierul i-a invitat pe domnul ministru de interne, Petre Toba, şi pe domnul ministru al transporturilor, Dan Costescu, sa faca o scurta prezentare privind pregatirile de iarna.
Premierul a solicitat organizarea unei reuniuni a Comandamentului de iarna in vederea analizarii in detaliu a stadiului pregatirilor pentru a face faţa intemperiilor de iarna.

Primul-ministru i-a solicitat doamnei Aura Raducu, ministrul fondurilor europene, o informare legata de situaţia absorbţiei fondurilor europene pentru perioada bugetara precedenta, precum şi stadiul pregatirilor pentru urmatoarea perioada bugetara.
In acest context, s-a decis organizarea unui Grup interministerial condus de primul- ministru care va analiza periodic stadiul implementarii programelor operaţionale finanţate din fonduri europene.
Totodata, primul-ministru a anunţat ca unul dintre secretarii de stat din minister va avea ca atribuţii simplificarea administrativa şi relaţiile cu beneficiarii.
Responsabilitatea acestuia va fi de a se asigura ca procedurile privind administrarea fondurilor europene vor integra soluţiile cele mai puţin birocratice, folosind in acest sens şi experienţa beneficiarilor de fonduri europene care au realizat deja proiecte.
S-a decis ca prima intalnire a acestui grup interministerial sa aiba loc in cursul saptamanii viitoare.

In cadrul şedinţei s-a anunţat şi discutat scoaterea la concurs a posturilor de management in numeroase autoritaţi de management responsabile de gestiunea fondurilor. Domnul prim-ministru a subliniat importanţa aplicarii principiului transparenţei şi profesionalismului in organizarea concursului şi in ceea ce priveşte recrutarea, urmand ca aceasta sa se faca doar pe criterii de competenţa tehnica şi manageriala şi in condiţii de transparenţa. De asemenea, s-a insistat pe o publicitate cat mai extinsa a posturilor pentru a se asigura participarea unui numar mare de candidaţi.

3. Reformele administrative legate de  imbunataţirea actului administrativ.
Domnul vicepremier Vasile Dincu a fost invitat sa prezinte in urmatoarea perioada o prima analiza a cadrului legislativ existent sau in lucru referitor la transparentizarea şi eficientizarea activitaţii administraţiei centrale şi locale şi propunerile de imbunataţire a acestora conform cu obiectivele din Programul de guvernare.

4. In cadrul şedinţei s-a discutat totodata stadiul pregatirii bugetului pentru anul 2016.
Ministrul de finanţe Anca Dana Dragu Paliu a fost invitata sa prezinte situaţia actuala şi sa inceapa de urgenţa discuţiile cu ministerele pentru a veni cu o prima propunere de proiect de buget in perioada imediat urmatoare.

Primul-ministru a decis organizarea unei noi intalniri cu membrii Guvernului luni dupa-amiaza, pentru a discuta aspecte ale bugetului.

Primul-ministru a anunţat intenţia organizarii periodice de şedinţe informale de guvern in scopul de a purta discuţii şi dezbateri de orientare pe temele majore din Programul de guvernare şi pe transpunerea acestora in planuri de masuri.
O prima reuniune de acest gen, care va aborda cu precadere teme economice, va avea loc sambata, 21 noiembrie.

###

Ministerul pentru Consultare Publica şi Dialog Civic va fi infiinţat şi va funcţiona ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, in scopul constituirii şi promovarii unui cadru riguros de consultari publice cu societatea civila, stabileşte Ordonanţa de Urgenţa adoptata de Guvern.
Actul normativ include o serie de masuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale, in concordanţa cu Hotararea şi votul Parlamentului privind instalarea actualului Cabinet.
Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Ministerului pentru Consultare Publica  vor fi adoptate prin Hotarare a Guvernului, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a Ordonanţei de Urgenţa adoptate.

Finanţarea noului minister se va face de la bugetul de stat, ministrul avand calitatea de ordonator principal de credite.
Pentru anul 2015, finanţarea Ministerului pentru Consultare Publica se asigura din Fondul de rezerva bugetara la dispoziţia Guvernului.
Personalul din cadrul noului minister va fi salarizat la nivelul celui din Secretariatul General al Guvernului.
Atribuţiile viceprim-miniştrilor, altele decat cele specifice ministerelor pe care le conduc, vor fi stabilite prin decizie a prim-ministrului.
Actul normativ prevede, de asemenea, infiinţarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, prin preluarea activitaţilor Ministerului Economiei, Comerţului şi Turismului, care se desfiinţeaza, şi a activitaţilor şi structurilor din domeniul intreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri de la Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri.
Totodata, Ministerul Energiei va fi infiinţat prin reorganizarea Ministerului Energiei, Intreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, care se desfiinţeaza.
Ministerul Educaţiei şi Cercetarii Ştiinţifice se va numi Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetarii Ştiinţifice, iar Ministerul pentru Societatea Informaţionala se va denumi Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţionala.
     Actul normativ menţine prevederea potrivit careia Cancelaria Primului-Ministru este “structura fara personalitate juridica, in subordinea directa a primului-ministru, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusa de seful Cancelariei, cu rang de ministru, numit si eliberat din functie prin decizie a primului-ministru.
In cadrul Cancelariei Primului-Ministru isi desfasoara activitatea unul sau mai multi secretari de stat si consilieri de stat, numiti, respectiv eliberati din functie prin decizie a primului-ministru”.
Elementul de noutate introdus de actul normativ consta in faptul ca in structura Cancelariei Primului-Ministru va funcţiona directorul de cabinet al Primului-Ministru, cu rang de secretar de stat.
    In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a Ordonanţei de Urgenţa, ministerele ale caror structuri şi denumiri au fost modificate vor supune aprobarii Guvernului Hotarari pentru organizarea şi funcţionarea acestor instituţii.
Preluarea personalului in ministerele reorganizate se va face cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.