PODURILE de pe DRUMURILE NATIONALE din ROMANIA nu prezinta risc de PRABUSIRE, ca in ITALIA!... Zic ORGANELE COMPETENTE ale STATULUI...

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 17.08.2018 11:20 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Din cele 4250 de poduri aflate pe reţeaua de Drumuri Naţionale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritaţile locale, spune Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4.

Nici unul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constata agravarea situatiei se ia inclusiv masura inchiderii şi devierii circulaţiei pe alte rute.

Potrivit normativelor in vigoare, revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar şi mai devreme, daca situaţia o cere.
Aceasta revizie este efectuata de echipe de specialişti ai CNAIR, iar rezultatele sunt inscrise intr-un raport privind starea generala a infrastructurii rutiere din Romania.

Tot potrivit normativelor, atunci cand la revizie se constata ca exista degradari mai complexe, se comanda, pe baza de contract, o expertiza tehnica efectuata de experţi privaţi.

Pentru nu se creea confuzii trebuie sa precizam ca intervalul pentru lucrari de intreţinere periodica este cuprins intre 10 şi 15 ani iar intervalul pentru reabilitarea sau reparaţia capitala este cuprins 35-50 ani, in funcţie de evaluarile tehnice.

Ca exemplu podul de la Maracineni, reabilitat dupa inundaţiile din anul 2005, a fost reparat anul acesta in cadrul unui program de intreţinere periodica şi nu a unui program de reabilitare.
Nici la momentul inceperii lucrarilor din acest an nu exista un risc iminent de colapsare a podului.

Tot pentru corecta informare a opiniei publice, se precizeaza ca de principiu reabilitarea podurilor este cuprinsa in programele de reabilitare a unor sectore de drum mai extinse.

Este şi cazul podului care traverseaza raul Argeş in zona localitaţii Adunaţii Copaceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar şi al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat de asemenea in reabilitare.

Sunt insa şi programe individuale de reabilitare a podurilor, cum ar fi Podurile dunarene de pe A2, pentru care contractele de lucrari urmeaza sa fie lansate in scurt timp in licitaţie publica.
Inclusiv faptul ca nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp, demonstreaza ca situaţia podurilor din Romania nu se afla in situaţie grava, iar problemele aparute pot fi tinute sub control prin activitaţi de reparaţie curenta.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.