PSD a inaugurat vreo 20 KM de AUTOSTRADA in 2017!... Si da vina pe LEGISLATIE, nu pe MAFIA de STAT (PARALEL)!... Dar s-a PLOMBAT 2.888.065 mp!!!...

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 17.12.2017 17:19 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

In luna martie 2017, CNAIR SA a receptionat primii 15,4 km de autostrada din acest an, pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva.
Pe trei dintre secţiuni (A,B,C) si la Nodul Margina, a fost deschisa circulatia, doar dupa ce CNAIR SA a efectuat expertize tehnice privind calitatea lucrarilor executate, iar constructorului (Asocierea Salini Impregilo SpA – S.E.C.O.L. SpA), i s-a cerut sa ofere o garanţie suplimentara de patru ani, pentru anumite lucrari.
Din decembrie 2015, aceasta a fost practic prima inaugurare a unui nou segment de autostrada şi a facut ca numarul de km de şosea de mare viteza pe care se circula acum in Romania sa ajunga la 748.
In luna noiembrie, au fost recepţionaţi inca 8,7 km de autostrada, pentru sectorul Gilau – Nadaşelu.
Acest sector va fi insa deschis circulaţiei doar anul viitor, dupa finalizarea lucrarilor incepute tot in 2017 la podul care va traversa Someşul Mic, in continuarea A3, spre Campia Turzii.
Lucrarile la acest pod stagnau inca de la rezilierea contractului cu Compania americana Bechtel, pe Autostrada Transilvania.

Dintre toate proiectele de autostrazi aflate in construcţie in acest moment, cel mai avansat este lotul 3 al autostrazii Sebeş-Turda, care la ora actuala este aproape finalizat.
Pornite de la un stadiu de 65%, la inceputul anului, lucrarile au evoluat anul acesta cu 35%. Circulaţia pe acest lot ar fi putut fi deja deschisa daca Antreprenorul ar fi executat toate lucrarile aşa cum prevedea proiectul.
Insa CNAIR SA a fost nevoita sa amane pentru luna ianuarie 2018 recepţia la finalizarea lucrarilor pe acest lot, dupa ce comisia de pre-recepţie a constatat la faţa locului ca exista o serie de lucrari nefinalizate sau care nu au respectat proiectul tehnic.
Din pacate, aceste probleme au facut practic imposibila recepţia finala a lotului de 12,45 km,  potrivit actualei legislaţii in domeniu.

Lotul 4 al aceleiaşi autostrazi a pornit de la un stadiu fizic al lucrarilor de 60% in luna ianuarie şi a ajuns acum la 95%, inregistrand anul acesta un progres de 35%.
Inclusiv acest sector de autostrada urmeaza sa fie recepţionat anul viitor, dupa finalizarea tuturor lucrarilor.

O evoluţie semnificativa (32%) s-a inregistrat anul acesta şi pe lotul 2 al autostrazii Sebeş-Turda, unde stadiul lucrarilor a ajuns la 48%, faţa de 16%, in ianuarie 2017.
Se preconizeaza ca şi acest lot va putea fi deschis circulaţiei anul viitor.
Pe aceste loturi de autostrada contractele au fost semnate  in anul 2014, iar evoluţia medie anuala a lucrarilor a fost cuprinsa, pana la inceputul anului 2017, intre 16% şi 22%.

Lucrarile la lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva au evoluat cu 25%  anul acesta, pornind de la 48% in luna ianuarie şi ajungand la un progres fizic de 73% la ora actuala.
Acest lot ar fi putut fi mult mai avansat, daca in anii anteriori ar fi fost soluţionata problema peşterii cu lilieci de la Şoimuş, care a ţinut practic in loc antreprenorul o lunga perioada de timp.
Tot prin schimbarea modului de abordare a problemelor, CNAIR SA a reuşit in 2017 sa obţina relocarea liliecilor din peştera respectiva şi astfel in luna septembrie sa poata acorda constructorului permisiunea legala de a relua lucrarile in zona.
Contractul pentru acest proiect a fost semnat  in anul 2013, iar evoluţia medie anuala a lucrarilor, pana in luna ianuarie 2017, a fost de 12%.

In ceea ce priveşte autostrada Braşov-Targu Mureş-Cluj-Oradea, lucrarile pe sectorul Ogra-Iernut au evoluat de la 0% la inceputul anului, pana la 36% in acest moment. Contractul a fost semnat in anul 2016.
Sectorul  Iernut-Cheţani, al aceleiaşi autostrazi, a evoluat de la 0% la 20% anul acesta, iar  sectorul Cheţani – Campia Turzii, a inregistrat un progres de la 0% la 5%.
Aceasta in condiţiile in care autorizaţiile de construcţie au putut fi eliberate pentru cele doua sectoare de abia in luna mai, respectiv luna noiembrie a acestui an, dupa eliminarea unor blocaje create in anii anteriori.
Lungimea insumata a acestor trei sectoare ale autostrazii Braşov-Targu Mureş-Cluj-Oradea, depaşeşte 37 km.

Tot pe autostrada Braşov-Targu Mureş-Cluj-Oradea, lucrarile pe sectorul Ungheni – Ogra, cu o lungime de aproape 10 km, au progresat anul acesta de la 17% la 60%, inregistrandu-se de la inceputul anului 2017 o evoluţie de 43 de procente.
Contractul pentru acest proiect a fost semnat in ianuarie 2016, iar pana in ianuarie 2017 progresase cu doar 17 procente.
Pe sectorul Gilau-Nadaşelu, care la inceputul anului inregistra un progres fizic de 87%, lucrarile au fost deja finalizate şi recepţionate.
Contractul pentru sectorul Gilau-Nadaşelu a fost semnat in anul 2014, iar media anuala a lucrarilor, pana la 1 ianuarie 2017 a fost de 29%.

Pe secţiunea Bucureşti-Ploieşti a autostrazii Bucureşti-Braşov, lucrarile dintre Nodurile rutiere de pe Centura Bucureşti şi de la Moara Vlasiei au progresat de la 21% la 65%, dupa ce problemele care blocau proiectul au fost soluţionate definitiv in luna iulie, astfel incat lucrarile sa poata continua la pasajul peste calea ferata Bucureşti-Constanţa.
Rata de progres a lucrarilor a fost de 44%, faţa de evoluţia de doar 21 de procente, calculate de la semnarea contractului, in luna februarie a anului 2016.

In acest an s-a acordat o atenţie importanta inclusiv reabilitarii, consolidarii şi modernizarii drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare şi podurilor.
Ca urmare a acestor investiţii, pe 212 km de drum naţional se circula incepand din acest an in condiţii sporite de siguranţa şi de confort.    
Printre cei 190 de km de drum naţional reabilitaţi se numara DN 66 (intre Rovinari şi Petroşani), care de anul acesta ofera o legatura rutiera mult mai sigura intre Oltenia şi Transilvania, prin Defileul Jiului.

Dupa o lunga perioada de stagnare, care a starnit nemulţumiri justificate cetaţenilor, a fost urgentata şi incheiata anul acesta reabilitarea DN76 (intre Şoimuş şi Brad).

De asemenea, reabilitarea DN56 (intre Craiova şi Galicea Mare) şi DN18 (intre Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei), evident mai multa siguranţa şi confort participanţilor la traficul rutier, incepand din acest an.
La aceşti km de drum naţional reabilitaţi se adauga consolidarile de pe DN16 şi DN7, precum şi construcţia tronsonului 2 al Centurii Braşov.

Condiţiile de siguranţa şi confort au crescut anul acesta şi pe  sectorul cuprins intre A1şi DN7 al  Centurii Bucureşti, dupa ce s-au incheiat inclusiv lucrarile la pasajul care tranziteaza apeductele Apa Nova, intre km 57 şi km 58.
Practic, prin finalizarea acestor lucrari, intreaga Centura de Nord-Vest a Capitalei, este configurata acum la 4 benzi.  

Tot in acest an a fost finalizata consolidarea podului de la Aninoasa, pe DN66 A, a podului de la Nicolint, pe DN57 şi a viaductului peste malul lacului Cozia, pe DN7.

Sunt de asemenea in derulare o serie de proiecte de drumuri naţionale, cu o lungime insumata de peste 480 km, a caror reabilitare a cunoscut un progres important in anul 2017.   

Astfel, anul acesta au inregistrat stadii de execuţie a lucrarilor de reabilitare de peste 92%, respectiv 98%, cele doua secţiuni ale DN 56 Craiova – Calafat, cu o lungime de aproximativ 84 de km.

Şi lucrarile de reabilitare a trei secţiuni din DN 76, Deva- Oradea, cu o lungime de peste 184 de km, au ajuns anul acesta la progrese cuprinse intre 81% şi 98%, ceea ce face posibil ca pe aceste sectoare sa se poata circula in condiţii net superioare, incepand de anul viitor.

Un progres notabil a fost inregistrat pe DN18, unde reabilitarea secţiunilor Moisei – Borşa, Borşa – Şesuri şi Şesuri – Carlibaba, a ajuns acum la stadii fizice ale lucrarilor cuprinse intre 50% şi 70%, deşi la inceputul anului erau la stadii infime, cuprinse intre 2% şi 5%.

Importanta este şi evoluţia de la 0% la 10% a lucrarilor de reabilitare pe sectorul Carlibaba-Iacobeni, a DN18.
Insumate, cele 4 sectoare ale acestui drum naţional, cuprinse intre Moisei şi Iacobeni, au o lungime de peste 88 de km.

A fost reluata sau continuata inclusiv construcţia celor 9 variante ocolitoare noi, dupa ce au fost soluţionate o serie de probleme care blocau proiectele.

Cu o lungime insumata de peste 100 de km, sunt in faza de execuţie a lucrarilor variantele ocolitoare ale localitaţilor Caracal, Carei, Braşov, Sacuieni, Tecuci, Targu Jiu, Bacau, Mihaileşti şi Targu Mureş.
Progresul fizic al lucrarilor la aceste proiecte este cuprins la ora actuala intre 19% (Varianta de Ocolire a localitaţii Mihaileşti) şi 99% (Varianta de Ocolire a Municipiului Braşov, tronsonul 2).

Tot in 2017 a fost reluata licitaţia publica pentru contractul Variantei Ocolitoare a Municipiului Bacau, care fusese reziliat in primavara acestui an.

In acest an a fost predat şi amplasamentul  pentru inceperea construcţiei Variantei de Ocolire a Municipiului Satu Mare, cu o lungime de aproximativ 20 de km, obiectiv care acum se afla in perioada de proiectare.

CNAIR SA a demarat in 2017 şi o serie de acţiuni privind intreţinerea autostrazilor şi a drumurilor naţionale precum şi imbunataţirea condiţiilor de siguranţa şi confort.

In acest context s-au executat anul acesta peste 4.827 km de marcaje rutiere, s-au montat 22.390 indicatoate rutiere, au fost achiziţionaţi şi montaţi 30.208 ml de parapeti New Jersey şi 99.207 ml de parapeţi metalici.
De asemenea au fost montaţi experimental parapeţi pe cablu, in localitatea Afumaţi.

Printre activitaţile desfaşurate pe autostrazi şi pe drumurile naţionale se mai numara aplicarea plombelor pe o suprafaţa de 2.888.065 mp, tratarea burduşirilor pe o suprafaţa de 50.355 mp şi aducerea la profil a 108.751 ml de acostament.

Trebuie reamintita şi pregatirea pentru acţiunile de deszapezire din aceasta iarna, care a constat in achiziţionarea a 300 de mii de tone de sare, semnarea tuturor acordurilor cadru şi subsecvente, inventarierea şi verificarea utilajelor destinate acestor acţiuni.

La acestea se adauga proiectele de circa 4 miliarde de euro lansate anul acesta in licitaţie publica de CNAIR SA şi care reprezinta o premiera in domeniu, in ultimii 27 de ani.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.