PSD reorganizeaza ANAF. Mai angajeaza 1000 de oameni. Uite-asa, sa moara DNA de ciuda!...

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 30.09.2015 20:26 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Agenţia Naţionala de Administrare Fiscala (ANAF) se va reorganiza in scopul consolidarii structurii organizatorice şi a optimizarii activitaţii instituţiei, potrivit unei Hotarari aprobate in şedinţa de Guvern.
Prin masurile incluse in actul normativ, reforma aparatului fiscal va continua, procesul avand ca obiective imbunataţirea conformarii voluntare a contribuabililor, combaterea evaziunii fiscale şi creşterea eficienţei colectarii.
Una dintre modificarile decise vizeaza organizarea şi funcţionarea Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, in sensul creşterii calitaţii şi operativitaţii actului decizional la nivelul acestei direcţii.
In prezent, aceasta direcţie işi desfaşoara activitatea in cadrul aparatului propriu al ANAF şi nu are personalitate juridica.
Potrivit noilor reglementari, Directia generala de administrare a marilor contribuabili va fi organizata si va functiona ca organ fiscal cu personalitate juridica si buget propriu, in subordinea presedintelui ANAF, masura recomandata, printre altele, si de catre Fondul Monetar International, in Raportul intocmit in luna august 2015.
Prin ordin al preşedintelui ANAF, vor fi stabilite organizarea şi funcţionarea acestei direcţii şi va fi numit directorul general care va conduce aceasta structura.
De asemenea, actul normativ stipuleaza organizarea si functionarea in cadrul aparatului propriu al ANAF a Directiei de executare silita cazuri speciale, precum si a structurilor teritoriale subordonate organelor fiscale, cu atributii in coordonarea si monitorizarea modalitatilor de executare silita, inclusiv a valorificarii bunurilor sechestrate prin modalitatile prevazute de lege, precum si a aplicarii masurilor asiguratorii.
O alta masura are in vedere reorganizarea şi consolidarea Directiei verificari fiscale, care gestioneaza programul de crestere a conformarii voluntare a persoanelor cu venituri mari.
Aceasta structura va fi reorganizata la nivel de directie generala, sub denumirea Directia generala control venituri persoane fizice.
Actul normativ mai prevede infiintarea postului de secretar general adjunct, avand in vedere dimensiunile si complexitatea activitatii aparatului propriu al ANAF, care va coordona in mod direct Directia generala de investitii, achizitii publice si servicii interne, Unitatea de imprimerie rapida si Directia generala de buget si contabilitate.
Secretarul general – funcţie aflata acum in schema ANAF – va coordona direct Directia generala de organizare si resurse umane, Serviciul de comunicare, relatii publice si mass-media, precum si proiectele cu finantare externa la nivelul ANAF.
            In scopul consolidarii structurii ANAF, prin actul normativ adoptat s-a stabilit, de asemenea, suplimentarea cu 1.000 a numarului total de posturi alocat instituţiei, masura justificata, in principal, de:
#    Creşterea volumului activitaţii de executare silita, motiv pentru care se constituie şi noua Directie de executare silita cazuri speciale in cadrul ANAF;
#    Existenţa unui deficit de personal la nivelul Direcţiei generale regionale a finanţelor publice Bucureşti;
#    Necesitatea consolidarii şi extinderii activitaţii Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, in contextul in care incepand cu 1 ianuarie 2016 va deveni ordonator terţiar de credite;
#    Existenţa unui deficit de personal pe mai multe arii de activitate şi necesitatea completarii posturilor in vederea indeplinirii in condiţii corespunzatoare a obiectivelor Direcţiei generale antifrauda fiscala şi direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice;
Ocuparea posturilor suplimentare se va realiza etapizat, cu incadrarea in prevederile bugetare anuale aprobate de ordonatorul principal de credite.
Urmare a acestei decizii, numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al ANAF şi unitaţile subordonate va fi de 27.949, inclusiv preşedintele, vicepreşedinţii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.