Registrul Comertului a lansat certificatul constatator electronic

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 10.04.2014 16:48 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului pune la dispoziţia persoanelor interesate noul serviciu online InfoCert, pentru obţinerea certificatelor constatatoare si a furnizarilor de informatii din registrul comertului.
Noul serviciu electronic furnizeaza documente cu semnatura electronica, in mod automat, fara intervenţia operatorului, 24/24 ore, 7/7 zile.

Certificatele Constatatoare eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cuprind informaţii privind starea la zi a unei companii, informaţii esenţiale de natura statutara, financiara şi a domeniului de activitate. Aceste certificate sunt necesare, şi, de multe ori obligatorii, in a demonstra legitimitatea companiei şi in desfaşurarea activitaţilor autorizate.
Acestea devin documente esenţiale pentru companie in relaţia cu instituţii publice sau alte entitaţi (de exemplu: in cazul participarii la licitaţii, solicitarii de credite bancare, sau in faţa instanţelor judecatoreşti, etc).

Obţinerea online a certificatelor constatatoare si a furnizarilor de informatii din registrul comertului devine funcţionala, incepand de la 10 aprilie 2014, prin intermediului portalului Oficiului Naţional al Registrului Comerţului – https://portal.onrc.ro.
Noul serviciu electronic specializat de tip e-Guvernare, InfoCert, a fost dezvoltat cu scopul de a creste gradul de operativitate in relatia cu beneficiarii serviciilor ONRC (cetaţeni, mediu de afaceri, administraţie publica, alte entitaţi), prin furnizarea de documente cu semnatura electronica, in mod automat, fara intervenţia operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile.
Plata se realizeaza electronic, prin utilizarea unui card bancar, solicitantul obţinand o factura electronica.



Documentele furnizate prin serviciul online InfoCert se supun dispoziţiilor Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, cu modificarile şi completarile ulterioare.
Datele continute de certificatul constatator/furnizarea de informaţii obţinute prin InfoCert sunt protejate, astfel incat sa asigure:
#Autenticitatea: documentul obţinut este semnat electronic şi conţine elemente de siguranţa, precum codul de bare unic la nivel ONRC şi marcajul grafic de pe fundal;
#Integritatea: informaţiile conţinute in document nu pot fi modificate dupa ce acesta a fost emis, continutul fiind incriptat si restrictionat;
#Data sigura a emiterii: se cunoaşte precis momentul in care certificatul a fost emis, prin aplicarea unei marci temporale unice;
#Verificarea: documentul poate fi verificat la o data ulterioara obţinerii acestuia, prin utilizarea codului de bare aplicat pe document.
Noul serviciu InfoCert este parte a sistemului informatic integrat al ONRC pentru asigurarea de servicii online destinate comunitatii de afaceri, prin intermediul portalului dedicat – https://portal.onrc.ro.
Accesul in portal este securizat şi se realizeaza pe baza de user şi parola.
Costurile implementarii şi ale echipamentelor tehnice necesare pentru realizarea noului serviciu au totalizat suma de 179.692 Lei + TVA, fonduri asigurate din bugetul de stat.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.