Romania este statul UE cu cele mai multe decese rutiere in 2013

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 31.03.2014 19:36 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Conform datelor preliminare pentru 2013, rata deceselor rutiere a scazut in Romania cu 9% in 2013 comparativ cu 2012 (faţa de media europeana de 8%).
Insa sunt necesare in continuare eforturi pentru reducerea numarului lor, deoarece acesta este aproape dublu faţa de media europeana: 92 de cazuri / 1 mil. loc in Romania, comparativ cu in medie 52 de astfel de cazuri la nivel de UE.

Din pacate, Romania este statul membru UE in care s-au inregistrat cele mai multe decese rutiere in 2013 (ea fiind urmata de Polonia şi Luxemburg, fiecare cu 87 de cazuri), la polul opus situandu-se Suedia şi Marea Britanie (cu 28 şi respectiv 29 de cazuri).
Marea majoritate a cazurilor inregistrate in Romania (peste 60%) au avut loc in mediul urban.

2013 este al doilea an consecutiv in care s-a inregistrat o scadere impresionanta a numarului de persoane ucise pe şoselele Europei.
Conform cifrelor preliminare, numarul deceselor rutiere a scazut cu 8% in comparaţie cu 2012, dupa o scadere de 9% intre 2011 şi 2012.
Acest lucru inseamna ca UE se afla in prezent intr-o poziţie avantajoasa in vederea atingerii obiectivului strategic de reducere la jumatate a numarului deceselor rutiere intre 2010 şi 2020.
Siguranţa rutiera este una dintre marile poveşti de succes ale Europei.
Prin scaderea cu 17% a deceselor rutiere incepand cu 2010 au fost salvate aproximativ 9000 de vieţi.

Statisticile pentru fiecare ţara in parte arata ca numarul deceselor variaza inca foarte mult de la o ţara la alta in UE.
In medie, in UE au existat 52 de decese rutiere la un milion de locuitori.
Ţarile cu cel mai scazut numar de decese rutiere raman in continuare Marea Britanie, Suedia, Olanda şi Danemarca, acestea raportand aproximativ 30 de decese la un milion de locuitori.
In special Spania, Germania şi Slovacia şi-au imbunataţit poziţia pe lista, clasandu-se astfel printre fruntaşii cu tradiţie.

In urma cu doar caţiva ani, in 2011, ritmul de reducere a deceselor rutiere a scazut la doar 2%.
Cu toate acestea, o reducere de 9% in 2012 şi de 8% in 2013 arata ca statele membre sunt din nou pe drumul cel bun in indeplinirea obiectivului strategic.

Statele membre care au inregistrat progrese, dar ale caror cifre privind decesele rutiere sunt in continuare mult mai mari decat media UE (Polonia, Bulgaria, Croaţia, Letonia, Lituania şi Grecia) sunt incurajate sa işi intensifice eforturile.
Situaţia din Lituania, unde din pacate siguranţa rutiera nu s-a imbunataţit deloc in ultimul an, merita o atenţie deosebita; de asemenea, numarul de decese rutiere a crescut in Malta şi in Luxemburg, deşi cifrele totale din aceste ţari sunt atat de mici incat fluctuaţiile mari de la un an la altul nu sunt semnificative din punct de vedere statistic.

O alta caracteristica ingrijoratoare a statisticilor este situaţia participanţilor la trafic vulnerabili: numarul pietonilor ucişi scade intr-o masura mai mica decat s-a preconizat, iar numarul cicliştilor ucişi a inregistrat recent o creştere.
Acest lucru se datoreaza parţial faptului ca tot mai multe persoane se deplaseaza cu bicicleta; provocarea cu care se confrunta statele membre este de a incuraja cetaţenii sa se deplaseze mai degraba cu bicicleta decat cu maşina, asigurandu-se in acelaşi timp ca trecerea de la maşina la bicicleta este sigura.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.