Scoala-i la pamant si elevii invata arhitectura si boogie-woogie...

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 31.08.2014 13:19 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Din anul şcolar 2014 - 2015, elevii din clasele a III-a şi a IV-a vor putea invaţa mai multe despre arhitectura şi mediul construit, iar elevii din liceele de muzica vor putea studia istoria jazzului.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a aprobat prin ordin de ministru, programa şcolara pentru disciplina opţionala 'De-a arhitectura. Educaţie pentru arhitectura şi mediu construit' pentru clasele a III-a şi a IV-a.
Timp de o ora pe saptamana, elevii acestor clase pot afla informaţii despre modul in care se construieşte mediul, dar şi elemente minimale de arhitectura.

Programa propune şi activitaţi in aer liber, centrate pe identificarea in realitate a conceptelor invaţate in clasa.
Anterior adoptarii, a existat un proiect de programa şcolara, pilotat in cinci şcoli din Bucureşti, pe parcursul anului şcolar 2012 — 2013.
Proiectul a fost elaborat in colaborare cu specialiştii din Ordinul Arhitecţilor din Romania, Asociaţia Arhitectura şi specialiştii Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Facultaţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universitaţii Bucureşti.

Au fost aprobate, de asemenea, şi programele şcolare pentru invaţamantul liceal, curriculum diferenţiat, filiera vocaţionala, profilul artistic, specializarea Muzica, destinate disciplinelor opţionale 'Muzica vocala de jazz — muzica uşoara' şi 'Istoria Jazzului'.
Prima disciplina vizeaza elevii din ciclul liceal, clasele IX-XII, iar cea de-a doua, elevii din clasele a XI-a şi a XII-a.
In cadrul disciplinei 'Muzica vocala de jazz — muzica uşoara', elevii vor aprofunda genurile şi formele muzicale specifice: Ragtime, Blues, Boogie—Woogie, Bebop, jazz afro-brazilian etc.
In plus, elevii işi pot dezvolta competenţe specifice precum interpretarea vocala creativ — expresiva şi vor realiza acompaniamente vocal — instrumentale solo sau in grup.
Disciplina 'Istoria Jazzului' este axata pe prezentarea originilor şi contextului istoric al apariţiei jazzului, iar liceenii carora li se adreseaza vor invaţa sa opereze cu concepte şi termeni specifici, dar şi sa identifice forme de expresie artistica in muzica, literatura şi dans.

Programele se aplica incepand cu anul şcolar 2014 2015.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.