Trezoreria Statului va deveni acceptator de plata cu cardul bancar

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 01.10.2014 19:23 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

In cadrul şedinţei de Guvern a fost aprobata ordonanţa de urgenţa pentru completarea Ordonanţei de Urgenţa a Guvernului nr. 146/ 2002 privind formarea şi utilizarea resurselor de rulate prin Trezoreria Statului.

Actul normativ prevede ca Trezoreria Statului sa fie autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar şi va presta acest serviciu pentru toate instituţiile publice.
Noul sistem de plata oferit de Trezoreria Statului va contribui atat la stimularea plaţilor cu mijloace electronice moderne, cat şi la diminuarea plaţilor in numerar efectuate de catre contribuabil la ghişeele instituţiilor publice.
Implementarea acestui sistem nu va genera costuri pentru instituţiile publice care vor incasa venituri bugetare intrucat se utilizeaza sistemul actual de decontare utilizat in relaţia cu Trezoreria Statului, iar comisioanele de decontare vor fi suportate de la bugetul de stat.
Potrivit OUG, Trezoreria Statului va accepta conectarea la un sistem de plata numai daca acesta va cumula simultan o serie de condiţii intre care, cel mai important, limitarea comisionului.
Comisionul avut in vedere in relaţia cu instituţiile emitente ale cardurilor şi sistemele de plata nu va depaşi cumulat 0.3% din valoarea tranzacţiei, fara a fi acceptate alte costuri suplimentare.
Acest comision este corelat cu Proiectul de Regulament privind comisioanele interbancare pentru operaţiunile de plata utilizand cardul care prevede plafonarea comisioanelor interbancare pentru tranzacţii la 0,2% din valoarea tranzacţiei pentru cardurile de debit şi 0,3% pentru cele de credit.
Proiectul de Regulament este elaborat de Comisia Europeana.
Proiectul de ordonanţa de urgenţa care creeaza cadrul legal Trezoreriei sa fie autorizata ca acceptator de plata cu cardul bancar face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finanţelor Publice şi de catre ANAF, in scopul imbunataţirii relaţiei contribuabilului cu fiscul şi simplificarii modalitaţilor de plata.

In acest context a fost lansat in 15 septembrie 2014 Spaţiul Privat Virtual, aplicaţie-pilot destinata, intr-o prima etapa, contribuabililor din Bucureşti şi Ilfov prin care persoanele fizice pot comunica online cu administraţia fiscala. Premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil şi autoritaţile fiscale au fost stabilite prin OUG 40/ 2014, publicata in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014.

De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice şi pentru contribuţiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, conţin o serie de informaţii care sa faciliteze plata obligaţiilor fiscale.
Astfel, fiecare decizie de impunere conţine informaţii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligaţiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit şi o rubrica de explicaţii. Pe decizia de impunere sunt incluse informaţii privind modalitaţile de plata.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.